Ochechule, jak jsme naši loď pokřtili podle Kapusťnáků, anglicky Manatees, je laminátová loď francouzské výroby z roku 1980 – značky Eclair 19. Délka 5,75 m, šířka 2,15, hmotnost 750 kg. Na vodorysce má délku 5,18. Hlavní plachta je 11,5 m2, gena má 7,5 m2, kosatka 5,5 m2. Rollfok nemá.Takeláž je redukovaná typ II, což znamená, že má šípovíté sálingy, přední stěh, dva podsálingové a dva sálinogé vanty. Zadní stěh nemá.

ochechule_blog_1

Konstruktérem lodě je Jean Morin, který se proslavil mimo jiné závodními okruhovkami. Eclair se začal vyrábět v roce 1970 a za deset let své produkce se dočkal několika verzí, my máme jednu z posledních. Loď je podle továrních podkladů určena pro pobřežní denní plavbu, zvládne však i horší atlantské podmínky. Však je také opatřena docela důkladným kýlem a vysouvací masivní ploutví. Motor máme Mercury 4, dvoutakt, značně jetý, ale nyní, po servisní prohlídce, funkční. Tak snad nám chvíli vydrží. Výhledově ale budeme asi kupovat  motor nový, hlavně s výstupem z alternátoru, který tenhle motor nemá.

Vnitřek je díky neexistenci bortů prostorný, výška v salonu skoro 1,40. Místa na spaní jsou 4, ale ti čtyři by měli být měnšího vzrůstu. Čtyři basketbalisti se dole moc nevyspí…

ochechule_blog_2Stav lodi je dobrý, daleko lepší než by odpovídalo věku. Trup je po renovaci, nástavba je velmi zachovalá. Stěžeň i ráhno jsou taky ve slušném stavu. Nicméně všechny pohyblivé prvky se musí vyměnit, zejméně na stěžni. Taky všechna lana se musí nahradit a obě vinšny pro otěže geny jsou prakticky nefunkční. Překvapivě nemá loď poziční osvětlení, jen vevnitř jsou dvě lampičky.

ochechule_blog_3

Prostě za ty peníze je to vynikající, ale nějaká práce nás ještě čeká. Však se na ní taky těšíme.

Obrázky zde jsou z originální firemní dokumentace L’Eclair19
My totiž máme trup červený.

 

LEAVE A REPLY